Son yıllarda, kürk modasının tekrar gündeme gelmesi pek çok tartışmayı da beraberinde getirdi.
Lakin 1980'li yılların sonuna kadar çok ciddi pazarı olan, lüks ve prestij simgesi haline gelen gerçek kürkler, ne yazık ki günümüzde de hala rağbet görmeye devam ediyor.
Aslında Say kanunu ve Keynes teorilerinde olduğu gibi, '' Her arz kendi talebini yaratır'' veya '' Her talep kendi arzını oluşturur. ''
Bir gerçek var ki kürk kullanılan tasarımların oldukça estetik ve şık görünüyor. Bu şıklığı yakalamak için illa ki hayvan katliamına gerek yok. Şöyle ki; ta 1929 yılında yapay kürk icat edildi. Sentetik liflerden yapılan ve fiyat olarak da oldukça hesaplı olan sahte kürkler 1950'li yıllarda dikkat çekmeye başladı.
Modadan, dekorasyona pek çok alanda kullanılmaya başlanan, özellikle hayvan çiftliği, ilaçlama, buz depoları ve özel dikiş makineleri gerektirmediği için hem maliyet, hem de hayvan dostu imajından sonra tekstil sektöründe büyük bir pazar oluşturdu.
Moda dünyasında da Abercombie & Fitch ve American Eagle markaları gençler için yapay kürkten ürünler sunmaya başladı.
Bunun dışında, başta Stella McCartney olmak üzere Ralph Lauren, Vivienne Westwood, Calvin Klein, Tommy Hilfiger gibi modanın devleri tasarımlarında suni kürkler kullanmaya başladı.
H&M ve Topshop gibi markalar, suni kürkler sayesinde kürk tasarımları üst sınıf ve lüks imajından sıyırıp sokak modasının bir parçası haline getirdi.
Fakat yapay kürklerin bu kadar tercih ediliyor olması, masum tekstil ürünü olduğu anlamına gelmiyor. Petrolden üretilip çeşitli kimyasallar kullanılarak üretilmesi çok da sağlıklı bir ürün olmadığının sinyallerini veriyor.
Sonuç olarak, bu tartışmalar daha devam edecek gibi görünüyor. Ama moda dünyasında ki varlığı hiçbir zaman yok olmayacak gibi.
Modadan, dekorasyona pek çok alanda kullanılmaya başlanan, özellikle hayvan çiftliği, ilaçlama, buz depoları ve özel dikiş makineleri gerektirmediği için hem maliyet, hem de hayvan dostu imajından sonra tekstil sektöründe büyük bir pazar oluşturdu.
Moda dünyasında da Abercombie & Fitch ve American Eagle markaları gençler için yapay kürkten ürünler sunmaya başladı.
Bunun dışında, başta Stella McCartney olmak üzere Ralph Lauren, Vivienne Westwood, Calvin Klein, Tommy Hilfiger gibi modanın devleri tasarımlarında suni kürkler kullanmaya başladı.
H&M ve Topshop gibi markalar, suni kürkler sayesinde kürk tasarımları üst sınıf ve lüks imajından sıyırıp sokak modasının bir parçası haline getirdi.
Fakat yapay kürklerin bu kadar tercih ediliyor olması, masum tekstil ürünü olduğu anlamına gelmiyor. Petrolden üretilip çeşitli kimyasallar kullanılarak üretilmesi çok da sağlıklı bir ürün olmadığının sinyallerini veriyor.
Sonuç olarak, bu tartışmalar daha devam edecek gibi görünüyor. Ama moda dünyasında ki varlığı hiçbir zaman yok olmayacak gibi.
0 yorum :
Yorum Gönder